2010. augusztus 15., vasárnap

Sziget 2010

Ahol Bruce Dickinson ismét bebizonyította, hogy még mindig a frontemberek gyöngye. Tudja, hogy kell bulit csinálni. Jó, jó, harminc éve csinálja, de akkor is. Ja, és szeretnék én is így ugrálni ötvenkét éves koromban, miközben a kifulladás legkisebb jele nélkül teli tüdőből harsogom túl a technika hiányosságait.
Merthogy a hangosítás úgy volt elszúrva, hogy jobban tán nem is lehetett volna: hol az éneket, hol egyik, hol másik gitárt nem lehetett kihallani a dob és a basszgitár kettőse mellől. S bár egyes kritikák szerint túlságosan kevéssé volt fesztiválosra kalibrálva a setlist, vagyis istenigazából csak a keménymagos Maiden-tábor élvezhette igazán, én nem panaszkodom. (Pedig a számok egy részét én sem ismertem. Dehát istenem, ha a ritmus megvan, lehet headbangelni a szöveg nélkül is :) ) Kissé zavart a közvetlen előttem és mögöttem elhelyezkedő két fényképészzseni, akik úgy gondolták, egy rockkoncert első harminc sorában stúdióminőségű felvételt készíthetnek, ezért minden egyes alkalommal, mikor elindult a tömeg valamilyen irányba/valaki kicsit rámenősebben pogózott/megpróbáltam a csápolásból visszahúzni a kezem, ezzel meglökvén valamelyiket, rondán néztek rám. A buli kicsit kurtán-furcsán végződött - egy "good night Budapest" után hagyták a népet vagy negyedórát ütemesen "Mai-den-Mai-den" tapsolni, füttyögni "wewantmore"-ozni, aztán bekeverték a Brian élete végefőcímdalát, és jöttek az erőemberek pakolni. Kicsit WTF hangulat volt :)
Viszont láttunk gólyalábas velencei stílusú maszkákat, rózsaszín, tüllös-habos-tollas angyalkát (hímnemű volt az istenadta), napimádó oltárt, embereket homokozóvödörből koktélt inni, valamint éjféltájt hajóról a kivilágított Budapestet. Hallhattam élőben vuvuzelát. Ettünk csülköt - maradandó élmény lesz, bár finom volt, de legközelebb maradunk a kenyérlángosnál inkább :) És teljes egyetértésben megállapítottuk, hogy mi erre képtelenek lennénk. Kortól függetlenül. Sárban-trutyiban (amiről csak reméled, hogy csupán víz és föld keveréke!), a fekhelyedtől fél méterre trappoló tízezrek mellett, állandó... khm... emberszagban és zajban sátrazni, sorban állni kétes tisztaságú illem- és tisztálkodóhelyért. Nincs az a pénz.
Azt a fekete-bordó gót ruhát az MTV Headbangers sátorból azért kipróbálnám én is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése