2010. augusztus 10., kedd

Bratislava - A Tourism How-to

Érkezésekor ne rohanjunk azonnal a recepciós pultnál ácsorgó vendéghez, hiszen még az a téves képzete támadna, hogy belőle élünk. A teraszon napfürdőzve (rossz idő esetén a lounge-ban tévézve), türelmesen kivárunk öt-tíz percet, hogy elkerüljük ezt a kínos szituációt, ezzel mintegy elűzve a dolog üzleties jellegét, ily módon már az első pillanatokban otthonosabbát téve a vendég számára a szállodát.
A check-in folyamán szigorúan tilos a vendégre mosolyogni, nehogy bátorításnak vegye, és ott-tartózkodása során kérdésekkel és/vagy panaszokkal zaklasson bennünket vagy a személyzet többi tagját. Ezt a fölös emocionális megnyilvánulást egyébként lehetőség szerint a továbbiakban is kerüljük.

A szobában fellelhető minibár mellé (fölé, alá, köré, mögé... ) ne tegyünk üvegnyitót! A szobában és a fürdőszobában tárgyak tömkelege kínál lehetőséget a vendég kreativitásának kiélésére, s a kitartó munka megérdemelt gyümölcséül felhajtott, rafinált ízű (mert nyolc hónapja lejárt) üdítő garantáltan felejthetetlen élménye lesz bármely nyaralásnak.
Figyeljünk vendégeink testsúlyára és egészséges étkezésére! Reggelinél a svédasztalra ne halmozzunk dőre módon hatalmas mennyiségű ételt, nehogy a kedves és figyelmes vendégek pusztán irántunk való tapintatból elfogyasszák mindet, ártva ezzel önnön egészségüknek. A tojásrántotta kizárólag sótlanul kerülhet asztalra, tekintettel azokra, akik vérnyomás-problémákkal küzdenek.
Az étkezés mellett az egészéges élet másik szükséges feltétele a sport. Helyezzünk el minél több útmutató táblát a városban (vár, történelmi belváros, stb), célt tűzve ezzel vendégeink elé. Az úticélok egy része csak hatalmas kerülőkkel, kunkorokkal, vargabetűkkel, más része földi úton sehogy sem legyen megközelíthető. A dombtetőn elhelyezett vár ragyogó alkalmat kínál például egy falmászásra vagy pénzesebb turisták esetében helikopterről történő ejtőernyős ugrásra.
Vigyázzunk a hazai gazdaságra! Üzleteink, éttermeink, kávézóink ne legyenek állandóan nyitva, javasolt egy szolid hatórás nyitva tartás; az ezeken a helyeken máskülönben felhalmozódó bevétel beláthatatlan következményekkel járhatna a nemzetgazdaságra nézve. Vasárnap, az Úr napján pediglen zárassék be minden bolt (igen, a mocskos sárga M-es multi is).
Gondoskodjunk vendégeink szórakozásáról! Avassuk be őket a helyi szokásokba és hagyományokba; s hol csapódna le mindez jobban, mint egy esküvői vacsorán. Különös maskarába bújt személyzet, a násznép néhány tagja által egy-egy ablak alatt előadott helyi/családi pletykák csokra, és változatos muzsika (természetesen kellő hangerővel, hogy mindenki élvezhesse), ezek mind-mind kedves mozzanatai lesznek egy kulturális estének. Ezen túlmenően becses szállóvendégeink nyilván örömmel fogadják, hogy aznap este végre nem kell a személyzet érzékenységére való tekintettel a szálloda éttermében vacsorázni, hiszen a zártkörű rendezvény miatt szerencsére be sem léphetnek oda. Udvarias és tapintatos megoldása ez annak, hogy a hotel se essen el bevételtől, de turistáink is felfedezhessenek újabb helyeket. Hajnaltájt a násznép illuminált tagjainak finom füleket esetleg sértő danászását kíséreljük meg a zene hangerejének fokozásával ellensúlyozni.
Az átmulatott éjszaka után figyeljünk arra, hogy vendégeink ne szenderüljenek el hat óra tájban, kockáztatva ezzel azt, hogy az általunk biztosított, általuk pedig kifizetett pazar svédasztalos reggelit alvás miatt elmulasztják. Kezdjünk el rendet rakni a rendezvény helyszínén, gondosan ügyelve arra, hogy a lehető legnagyobb zajt keltsük mind a székek/asztalok helyre pakolásával, mind az üres üvegekkel rakott rekesz rámpán való fölhúzásával.
Végül a távozó turisták felé is tegyünk egy szép gesztust: hogy a bőséges reggeli és a nem megfelelő mennyiségű alvás után nehogy lekéssék járművüket, plakátoljuk ki, hogy check-in indulás előtt egy órával, majd tüntessük el az összes dolgozót a check-in folyosóról, zárjuk be az információs irodát, és mondjuk azt a vendégnek, hogy idejében szólítani fogják a megfelelő kapuhoz/dokkhoz/vágányhoz. Garantáltan senki sem fog elaludni, mi pedig csak arra figyeljünk (lehetőleg, bár természetesen ez csak javaslat), hogy a jármű indulása előtt négy perccel próbáljunk pár kétségbeesetten informálódni akarva kóborló utast összevadászni.

Reméljük, kézikönyvünkkel hozzájárulhattunk az Ön idegenforgalmi létesítményének nagyobb visszhangjához is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése